インタプリタかなくぎ流

いつか役に立つことがあるかもしれません。

フィンランド語 167 …日文芬訳の練習・その79

民間人が宇宙旅行へ行ける時代になりました。いまはまだ大富豪ばかりですが、近い将来には値段も下がって、誰でも行けるようになると言われています。私は星を眺めるのは大好きですが、宇宙に行ってみたいという気持ちにはあまりなりません。映画『天空の城ラピュタ』でヒロインのシータが言う「人は土から離れて生きられない」という有名なセリフを思い出しました。私もまさにそんな気持ちです。


Nykyään on ollut mahdollista lähettää siviilejä avaruusmatkalle. Tällä hetkellä vain muutamia miljonäärejä, jotka voi vielä lähteä, mutta lähitulevaisuudessa se olisi halvempaa, kuka tahansa voisi mennä. Minä tykkään nähdä tähtiä hyvin, mutta en ole niin innokas lähtemään avaruusmatkalle. Muistin, että elokuvassa "Laputa - linna taivaalla" oli sankarittaren Sheetan kuuluisia sanoja: ihmiset eivät voi elää kaukana maasta. Mielestäni se on juuri niin selkeää.



天空の城ラピュタ - スタジオジブリ|STUDIO GHIBLI