インタプリタかなくぎ流

いつか役に立つことがあるかもしれません。

フィンランド語 173 …日文芬訳の練習・その85

カナダの歌手、ジャスティン・ビーバー氏が顔面麻痺でしばらく休養するそうです。私も八年前に発症したことがあるので、人ごととは思えません。顔面麻痺は基本的には命に関わるような病気ではありませんが、自然な笑顔を作れなくなるなど、心理面のダメージが大きいです。発症したらできるだけ早く治療を行うことで後遺症を軽くすることができます。私は最初、神経内科に行って時間を浪費したため、後遺症が残りました。行くべきは耳鼻咽喉科です。間違えないで!


Kanadalainen laulaja Justin Bieber on joutunut lepäämään, koska hän kärsii kasvohalvauksesta. Minulla oli ollut sama sairaus noin kahdeksan vuotta sitten, joten minusta tuntuu, että se on kuin omani. Kasvohalvaus ei ole kohtalokas sairaus, mutta sen pitäisi vahingoittaa mieltä, esimerkiksi ei voi hymyillä luonnollisesti. On erittäin tärkeää, että jos sinulla on tämä sairaus, mene sairaalaan mahdollisimman pian jälkioireiden vähentämiseksi. Minulla on edelleenkin oireita. Olin tuolloin hukannut liikaa aikaa, koska olin ensin mennyt aivolääkäriin. Mennään korva-, nenä- ja kurkkutautilääkäriin, älä tee tätä virhettä!


www.youtube.com